RSS

The Past Continuous Tense (Simdiki Zamanin Hikayesi)

05 May

Olumlu Cümle: I (he, she, it) was working. (Çalisiyordum.)
We (you, they) were working.

Olumsuz Cümle: I (he, she, it) was not working.
We (you, they) were not working.

Soru Cümlesi: Were you going?

Kisa yanitlar:
Were you going? – Yes, I was. / No, I wasn’t.

The Past Continuous Tense Kullanimi:

– Geçmiste belli zamanda yapilan eylemlerin anlatiminda.
I was watching TV. (Televizyon seyrediyordum.)
They were listening to music. (Onlar müzik dinliyorlardi.)
She wasn’t doing her homework. (O ödevini yapmiyordu.)
Wasn’t she drinking coffee? (O kahve içmiyor muydu?)

Past Simple ile Past Continuous karsilastirilmasi.

I was doing my homework at 7.00 last evening. (Geçen aksam saat 7.00 de ev ödevimi yapiyordum.)
I did my homework last evening. (Geçen aksam ev ödevimi yaptim.)

I was drinking milk. (Süt içiyordum)
I drank milk. (Süt içtim.)

 

Etiketler: ,

Bir Cevap Yazın

 
