RSS

GÜNLÜK PRATİK İNGİLİZCE

13 May

ALIŞVERİŞ (shopping)

– How much is this ? bu ne kadar?

– Can I try it on me ?
onu deneyebilir miyim?

– Have you got smaller one?
daha küçüğü var mı?

– Could you give me anything off?
biraz ikram edebilir misiniz,düşebilir misiniz?

– I would like to buy some milk
biraz süt almak istiyorum

– I would like to buy a bottle of water
bir şişe su alabilir miyim

– I want to look anything else
başka bir şey bakmak istiyorum

– I liked that
bunu beğendim

– Shop is open / closed
mağaza açık / kapalı

************************************************************

DAVET (invitation)

– Are you ready
hazır mısın?

– Let’s go gidelim

– What are you doing tonight?
bu akşam ne yapıyorsun?

– Are you free tomorrow?
yarın boş musun?

– Shall we go to the cinema?
sinemaya gidelim mi?

– Would you like to to come with me?
benimle gelmek ister misin?

– Do you want me to take you?
seni almamı ister misin?

– Would you like to dans with me
benimle dans etmek ister misin~miydin?

– I would like to come
gelmek isterdim~im

– What about going concert
Konsere gitmeye ne dersin

– Do you love me?
beni seviyor musun?

– I love you much
seni çok seviyorum

– Would you marry me?
benimle evlenir misin?

********************************************************************

İKRAM,HİZMET (serving)

– Welcome hoşgeldiniz

– How can I help you?
size nasıl yardım edbilirim?

– What would you to eat?
ne yemek istersiniz?

– What do you want anything else?
başka birşey ister misiniz?

– Can I take the dishes?
tabakları alabilir miyim?

– Is it over? bitti mi?

– Enjoy your meal
afiyet olsun

– Would you like to take ice?
buz ister misiniz?

– Can I take the bill?
hesabı alabilir miyim?

– Can I pay the bill by credit card?
kredi kartı ile ödeyebilir miyim?

– by cheque çek ile / – in cash nakit

************************************************************

ÖZÜR DİLEMEK (to apologize)

– I apologize to you for shouting you

sana bağırdığım için senden özür dilerim (altı çizili fiilin yerine yapılan özür fiili yada nesne yazılır)

– Excuse me
beni affet

– I know,I was faulty
biliyorum,ben hataydım.

– I am sorry
üzgünüm

– what can I do for you?
senin için ne yapabilirim?

– Everybody can make a mistake
herkes bir hata yapabilir
– Please,return to me
lütfen,bana geri dön

– What would you do if you were me?
benim yerimde olsan sen ne yapardın?

– Plese,try to understand me
lütfen,beni anlamaya çalış

************************************************************

SELAMLAŞMA (greeting)

– Welcome
hoşgeldiniz

– Hello/hi/hey merhaba

– How are you?
nasılsın?

– Thanks,I am fine,or you
teşekkürler,ben iyiyim,ya siz

– Good morning / good afternoon / good evening
günaydın / iyi günler / iyi akşamlar

– what is your name?
adınız ne?

– Nice to meet you
tanıştığımıza sevindim

– Take care of yourself
kendine iyi bak

– Good bye
güle güle

– Have a nice day
iyi günler

***********************************************************

SEVGİ,AŞK,İLTİFAT (love,to compliment)

– I love you so much
seni/sizi çok seviyorum

– You look so beautiful tonight
bu gece çok güzel görünüyorsun.

– You are the most beautiful girl,I have ever seen in my life
sen hayatımda gördüğüm en güzel kızsın (altı çizili sıfatın yerine istediğiniz bir sıfatı koyabilirsiniz.)

– I missed you
seni özledim

– I kiss you
seni öpüyorum

– You have very nice eyes
çok güzel gözlerin var
– Take care (of yourself)
kendine iyi bak (parantez içi isteğinize kalmış)

– Would you marry me?
benimle evlenir misin?

– I fall in love with you
sana aşığım

– oh god,you must be angel
tanrım,sen bir melek olmalısın

– What a beautiful girl / handsome guy
ne güzel bir kız         / ne yakışıklı erkek

************************************************************

TANIŞMA (introducing)

– ASL (age/sex/localotion) yaş/cinsiyet/yer

– What is your name?
adınız ne?

– My name is john
adım john

– What do you do?   – what is your job?
ne yaparsın?        (işin nedir?)

– I am student at university
üniversite öğrencisiyim

– Where do you live?
nerede yaşıyorsun?

– I live in san fransisco,usa
San fransisco’da oturuyorum

– What do you do in spare times?
boş zamanlarda ne yaparsın?

– I am twentyone years old
yirmi bir yaşındayım

– Where are you from?
neredensin?

– I am from Turkiye
Türkiye’denim

* Lütfen yazışmalarınızda “Turkiye” yazımını tercih ediniz.

************************************************************

TEBRİK ETME,KUTLAMA (congratulation)

– I congratulate you on entering the univeristy
üniversiteye girmenden ötürü seni tebrik ederim.(altı çizili olanı istediğiniz gibi deiğiştirebilirsiniz.bu tebiriğinizin sebebi)

– I heard about your success
başarını duydum

– I would like to congratulate you
seni tebrik etmek isterim

– We believe that you can succeed in this
bunu başarabileceğine inanıyoruz.

– We look forward to good news from you
senden güzel haberler bekliyoruz

– I got pleased to hear your success
başarını duyduğuma çok sevindim.
– Congratulations!
tebrikler!

************************************************************

TELEFONDA KONUŞMA (speaking on the phone)

– Who is that? Kimsiniz,kiminle konuşuyorum?

– That is Linda
ben Linda

– Can I speak to Kaan,please?
Kaanla konuşabilir miyim,lütfen?

– How can I help you?
size nasıl yardımcı olabilirim?

– Could you wait a moment,please?
bir saniye bekleyebilir misiniz,lütfen?

– Kaan is not here now ,he has gone out
kaan burada değil,şimdi dışarı çıktı
– Could you call again later,please?
lütfen daha sonra tekrar arayabilir misiniz?

– Plesae,wait a moment,I am connecting…
lütfen bekleyin,bağlıyorum…

– Not at all,have a nice day!
Önemli değil,iyi günler!

************************************************************

VAR-YOK (there is,isn’t)

– Have you got mobile phone?
cep telefonun var mı?

– Is there anything to drink?
içecek birşey var mı?

– I have got problems with my family
ailemle problemlerim var

– There is a party this weekend
bu hafta sonu bir parti var.

– Have you got boy friend?
erkek arkadaşın var mı?

– There is no coffee
hiç kahve yok

– Have you got a car
bir araban var mı?

– I haven’t a got e-mail
bir e-mail adresim yok

– Is there anyone?
orda kimse var mı?

– Have you got cola?
kolanız var mı?-

********************************************************************

YER,YOL SORMAK (asking direction)

– I am lost
kayboldum

– Can you help me?
bana yardım edebilir misiniz?

– Where is here?
burası neresi?

– Where is the post office?
postane nerede?

– Is there any restaurant here?
burada hiç restarant var mı?

– Sorry,I don’t know
üzgünüm,bilmiyorum

– How can I get to the hospital?
hastaneye nasıl ulaşabilirim

– Can you show me the way to the stadium?
bana stadyum yolunu gösterebilir misiniz?

– Go straight on
dümdüz git

– Turn right-left
sağa-sola dön

– It is the first street on the right
o sağdaki ilk caddede

************************************************************

LEVHA ve İŞARETLER (notice and signs)

– No smoking sigara içilmez

– Entry giriş

– Exit çıkış

– No entry giriş yok

– Emergency exit
ilk yardım çıkışı

– pull çekiniz

– Airport hava alanı / – Arrivals gelen yolcular / – Departures giden yolcular

– Attention dikkat

– Slow down yavaşla

– Wet floor
ıslak zemin

 
Yorum yapın

Yazan: Mayıs 13, 2009 in İngilizce Konular

 

Etiketler:

Bir Cevap Yazın

 
